Translate

Movies: Et Dieu…créa la femme, Arizona Dream, The Graduate

8:21:00 Unknown 0 Comments

Už je to tu. Zima a dlhé zimné večery.
Čas na filmy a relax. Mám pre vás nejaké typy, ktoré ma zaujali.
*
Et Dieu… créa la femme
(A Boh stvoril ženu) FR/IT 1956
Film z roku 1956 kde hrá sexbomba Brigitte Bardot. Tento snímok sa odohráva v ST.-Tropez , kde Brigitte hrá 18 ročnú Juliette, po ktorej šalie celé mestečko a ona v ňom aj patrične urobí rozruch. Celá zápletka je ako inak vo vzťahoch. Dej nie je až tak skvelý, ale na rozdiel od dnešných filmov ani prvoplánový. Celkovo sa mi páči atmoška, ktorá plynie s tejto doby ako aj prostredie a móda. Je to taký príjemný filmík na večer. Pukance, coca cola a nohy na stôl...
*
Arizona Dream

(Arizónsky sen) USA/FR 1993

Myslela som si, že som videla skoro všetky filmy s Johnnym Deppom, ale mýlila som sa. Objavila som totiž tento priam surealistický v réžií Emira Kusturicu z roku 1993.
Celý dej filmu sa v podstate točí okolo štyroch osôb. V hlavnej úlohe Johnny ako Alex, ktorý sa dostane do rodnej Arizony, kde sa dejú dosť zvláštne veci.
Veľký opustený dom, matka s dcérou a ich šialené povahy, láska, sex, americké autá a ako doplnok hudba Gorana Bregovića. Môj dojem z filmu je veľmi pozitívny. Človek sa pri ňom zamyslí, že svoje sny by sme si nemali len snívať, ale aj žiť. Viac už nejdem prezrádzať.
Pozrite si to ;)
*
The Graduate
 
(Absolvent) USA  1967

 Tento slávny snímok som si veľmi obľúbila. Ak ste ho náhodou nevideli , je na čase. V hlavnej úlohe ešte mladý Dustin Hoffman ako čerstvý absolvent Ben, ktorý sa milostne zapletie ...ale to by som vám všetko prezradila. Tie roky 6o-te, krásne autá, krásne ženy a super prekvapivý dej. Nedivím sa, že dostal Oskara za réžiu.
Našla som na webe aj takúto recenziu: Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire.
Myslím si, že to hovorí za všetko. Musím podotknúť hlavne hudbu, kde titulná skladba filmu je ´´The Sound of Silence´´ od Simona a Garfunkela. Tú by ste mohli poznať...