Translate

Jane Birkin

22:58:00 Unknown 1 Comments


Len nedávno som sa nejak zamerala na herečku Jane Birkin. Začala som na pintereste vyhľadávať jej fotografie a nesmierne ma zaujal jej štýl. Prvý krát som ju videla hrať v mojom obľúbenom filme od M.Antonioniho-Zväčšenina (Blow up). Počas svojej hereckej kariéry sa stala hviezdou a tvorila párik s režisérom, skladateľom a textárom menom Serge Gainsbourg.
Dcéra tejto slávnej dvojky je herečka Charlotte Gainsbourg.
Jane a jej jednoduchý štýl ako biela košela, jeansy či transparentné šaty s jej dievčenskou tvárou vytvárali veľmi nenútený sexy štýl. Tie biele splývavé ´´záclonkové´´ šaty sú veľmi podobné mojim z H&M-ka, akurát, že ja mám výstrih na chrbte a nie vpredu (foto tu). To ma veľmi potešilo. Takéto bohémske kúsky zbožňujem!
Určite ste si všimli že, namiesto kabelky sem tam nosila aj slamený košík  Nikomu by nepristal viac než Jane. No viac než košíček je známejšia ikonická ´´birkinka´´.
Prenesme sa do roku 1981. Výkonný riaditeľ Hermés Jean-Louis Dumas sedel s herečkou  Jane Birkin v lietadle z Paríža do Londýna. Ona práve položila svoju kabelku do hornej priehradky a všetko sa z nej vysypalo na zem. Birkin vysvetlila Dumasovi, ako ťažko je zohnať koženú víkendovú kabelku, ktorá by sa jej páčila. V roku 1984 vytvoril módny dom Hermés čiernu pružnú koženú kabelku na základe herečkiných požiadaviek.
Musím si pozrieť viac filmov kde Jane hrala. Isto to nebudú braky :) Vlastne väčšina starých filmov mi príde čarovnejšia ako dnešný pretlak hlúpostí, ktoré už nemajú čo povedať.
 A už ani tie dnešné herečky nemajú takú charizmu...
Teda aspoň pre mňa.