Translate

Vlasy a zima

15:45:00 Unknown 5 Comments


Zimné obdobie je veľmi nešetrné k vlasom. Nízke teploty a vlhko vlasom vyslovene ubližujú. Neviem ako vy, ale ja mávam cez zimu dosť problémy s pokožkou. Večne ma svrbí .Vyskúšala som už milión šampónov, bola som u kožnej a zatiaľ úplne neúspešne. Tento stav máva premenlivé stavy. Sem tam je to v poriadku (väčšinou cez leto) no niekedy  si kožu rozškrabem až do krvi, pričom si vytvorím aj lupiny. Ak by ste mali typ na nejakú prírodnú kozmetiku, alebo máte podobný problém, napíšte mi. Fakt neviem čo s tým. Všetko pomáha len chvíľkovo.

Čo však ako tak viem ovplyvniť, je ten krepovanie vlasov. Samozrejme, že konečné riešenie je žehlička, ale to tiež nie je zdravé vysušovať takto vlas každý deň. Mne sa vlasy krepatejú prirodzene, mám takú hrubú kvalitu. Vyzerá to veľmi nezdravo. No keď si ich úplne vyžehlím, vidím, že vlasy sú zdravé a plné lesku. Ešte v lete som objavila sprej s morskou soľou. Najprv som váhala. Nevysuší mi soľ vlasy ešte viac? Nie! Naopak ich ako keby spojí dokopy , čím odstráni nežiadúci krep, ale bez mastného efektu. Navyše taký ten plážový look milujem! Písala som o ňom aj tu. Zatiaľ som vyskúšala iba austrálsku značku Aussie. Už je u nás na trhu dosť dlho, ale počula som akési klebety, že je tu dosť predražená. Aktuálne ale v Dm drogérie majú nejakú akciu na celý rôzne druhy Aussie.
 
Keď už sme pri tých vlasoch, mám pre vás ešte pár typov:

Ak máte dlhé vlasy, záverečnú masku či balzám si nikdy nedávajte ku korienkom, ale len na končeky. Mohli by sa vám rýchlejšie umastiť. Ohľadom farbenia sa vždy radšej zverte do rúk kaderníkovi. Ak však nemáte čas či peniaze, vyberte si radšej farby bez amoniaku. Zvláštny typ pre hnedovlásky, ak sa chcete vyhnúť tomu, aby vaše vlasy nezostali po každom farbení hnedej skoro čierne, farbite si vždy len odrasty a raz za pol roka celé vlasy. Mne sa takto podarilo úplne zbaviť čiernej farby.
Nepreháňajte to ani s toľkým stylingom, veľa alkoholu v ňom vysušuje vlas. Raz za mesiac si môžete urobiť tzv. kyslý oplach. Do jedného litra čistej vody si dajte jednu polievkovú lyžicu octu. Nebojte sa, žiaden octoví zápach vám na vlasoch nezostane. Po dôkladnom umytí vlasov si na záver týmto ,,lektvarom´´ vlasy oblejte. Kyslosť octu pokožke vracia jej prirodzené pH.
 
 

5 coments:

Say Cheese povedal(a)...

Love it!

http://saymecheese.blogspot.com

Anonymný povedal(a)...

Ja som mala minulu zimu podobny problem. Pomohol mi detsky sampon Hipp s madlovym olejom z DMka. V lete sa mi z neho rychlejsie mastili vlasy, ale na zimu bol idealny. A ma aj dobre zlozenie. No a inak pomaha vmasirovat do vlasov aj koze olej- kokosovy, olivovy..., nechat posobit pokojne aj celu noc a potom umyt. Dobry olejcek ma aj alverde- ten je tusim aj na pokozku hlavy proti lupinam.

Silvia

Audrey povedal(a)...

As we have no winter here in Singapore, I don't have such a problem. But I think using masks is very important regardless. I love your messy braid bun in the picture btw! <3

Velveteencockroach

Anonymný povedal(a)...

ahoj, nemas nahodou seboroicku dermatitidu? tej sa tazko zbavuje, pomozu az lieky od dermatologa, specialne vlasove pripravky a tak.. skus sa popytat u doktora :)

Unknown povedal(a)...

je to možné, fakt to trvá už roky :( díky