Translate

If you're going to San Francisco...

13:54:00 Unknown 4 Comments

...be sure to wear some flowers in your hair. Poznáte tú pesničku?
Golden Gate Bridge, Golden Gate Park, Alcatraz, Lombard Street, Vermont Street, beatnici, hipisáci, muzikanti, mesto lásky s najeuropskejším charakterom. San Francisco, v štáte Kalifornia, ktoré žije frivolným, bohémskym a excentrickým životným štýlom. Neviem si momentálne predstaviť inšpiratívnejšie mesto ako je Frisco. Strmé uličky po ktorých premávajú električky a krásna viktoriánska architektúra domčekov. Rôzne komunity, ktoré sa tu tvorili už od 50tych rokov minulého storočia. Mesto kde vznikala beatnicka literatúra, na čele ktorej kraľovali mená ako Jack Kerouac či Allen Ginsberg. Beatnici rebelujúci proti uniformnosti amerického spôsobu života a jeho konzervativizmu. V roku 1953 založil pán menom Lawrence Ferlinghetti, prvé paperbackové kníhkupectvo City Lights na Kolumbusovej aleji v North Beach. Práve tu vydali Kerouacov román Na ceste či Ginsbergovu zbierku Howl, ktorá oslavovala život a slobodu myslenia. Pri čítaní  „Na ceste “ som si neraz predstavovala atmosféru tohto mesta, tak ako ju zachytávajú fotografie.
 Za zmienku určite stojí aj štvrť Haight-Ashbury. Táto štvrť sa stala centrom hippies od roku 1967. Do sanfranciských ulíc sa nahrnuli tisícky ľudí, proti vojne tu koncertovali aj Janis Joplin, Jefferson Airplane či John Lennon. Štvrť je dodnes vyhľadávaná turistami. V jednom článku som čítala, žena každom kroku človek narazí na smoke shopy s fajkami, a všade vidieť obchody s batikovaným oblečením. Na ulici vraj, nie je problém naraziť na skupinku mladých tulákov žijúcich alternatívnym spôsobom života, ale aj na starých „mazákov“ s dlhými vlasmi vyhrávajúcich na gitare v strede ulice či na družky v kvetovaných šatách.
 Sama rozmýšlam, či  letnú dovolenku pri mori nevymeniť za niekoľko dnoví výlet do San Francisca. V USA som ešte nikdy nebola a bolo by super začať práve tu. Finančne to bude asi o dosť náročnejšie, no na našom kontinente ma momentálne neláka vôbec nič.
Fotografie mi už prestávajú stačiť. San Francisco si teda pridávam na „must have zoznam miest na našej krásnej planéte :) Mala by som sa poponáhľať...

4 coments:

Kat. povedal(a)...

Been there! A to 3 leta po sebe! Zatial co sa ini studenti cez work and travel rozhodli precestovat celu USA, ja som sa musela kazde leto vratit do San Francisca. Urcite tam chod! Je to zazitok na cely zivot, aj keby si mala do toho vrazit posledne uspory a byt o chlebe a vode :) kukni moj prachom zapadnuty blog, najdes tam nejake foto reportaze ;)

Unknown povedal(a)...

Diky mrknem to! Strasne ma to láka...

Symphony povedal(a)...

Naprosty souhlas. San Francisco je doopravdy takovy, jaky se o nem rika a jak vypada z fotek. Ja tam byla tyden a prakticky jsem se porad jenom prochazela a kochala se. A byla jsem unesena a kdykoli bych jela znovu! Mas-li moznost, rozhodne jed!

MILEX povedal(a)...