Translate

Movies: Inherent Vice, Whiplash

22:26:00 Unknown 2 Comments

V poslednej dobe som pozeranie filmov dosť zanedbávala. Pokazil sa mi notebook a tak zrazu nebolo na čom pozerať.  Ešte než sa stala táto katastrofa, som ale stihla pozrieť dva fakt pre mňa pútavé filmy. Prestala som chodiť do kina, lebo posledné roky som len sklamaná. Za predražené ceny totálne nudné braky a umeliny. Staré alebo nezávislé filmy ma zaujmú vždy akosi viac....
Ešte viac ma však dostanú tie, ktoré mi brnknú na strunu. Samozrejme, že téma je jasná.
 Hudba a minulá doba. Mám pre vás dva typy.

Film číslo 1.
Inherent Vice.
Réžia: Paul Thomas Anderson
Myslím, že u nás ho ešte nepredabovali, neviem či vôbec beží  kinách, alebo bežal. Nesledujem to. Pozerala som ho v pôvodnom znení s titulkami. Dej sa odohráva ako inak v Amerike v sedemdesiatych rokoch. Súkromný detektív Doc Sportello sa zapletie do tajomného prípadu. Jedná sa o zmiznutie ľudí a Doc sa pokúša  vyriešiť tieto záhady, ktoré ho vtiahnu ako inak do problémov. Všetko sa točí okolo gangu, ťažkých drog, a nekalého obchodu losangelskej polície.
Film sám o sebe je veľmi dlhý (149min), ja osobne by som ho o pol hodinu skrátila. Režisér asi zámerne potreboval vystihnúť celú tú dobu v spomalených húličských dialógoch.
Nemám mu to za zlé :) Potešilo ma najmä obsadenie Owena Wilsona a kostýmové prevedenie, ktoré je na jednotku !!!
Trailer TU


Film číslo 2.
Whiplash
Réžia: Damien Chazell
 Toto bol jeden z najnapínavejšich filmov, aké som kedy v živote videla.
Rozpráva príbeh o mladíkovi  menom Andrew, ktorého métou  je stať sa najlepším jazzoým bubeníkom. Jeho túžba sa však zmení na akúsi posadnutosť a okrem potu potečú nielen nervy, ale  aj slzy a krv. Andrew sa ocitne v hudobnej škole pod vedením  prísneho despotického učiteľa jazzu, a vznikne tak veľmi napínavý príbeh, pri ktorom sa vám nebude chcieť ísť ani na záchod.
Viac už nejdem prezrádzať. Určite si to pozrite. 
Celý deň potom mi v hlave šlapali jazzové rytmy. 
Trailer TU




2 coments:

A. povedal(a)...

Tebou doporučené filmy si ukladám, a dúfam, že sa mi ich podarí zhliadnuť, vyzerajú rozhodne zaujímavo.

Amy Morgan povedal(a)...

Whiplash bol úžasný!
a ten druhý film si zapisujem :)

LadyinBlack