Translate

Movies: Blow Up

15:53:00 Unknown 0 Comments


Legendárny film Blow Up (u nás známy ako Zväčšenina), je pre mňa jeden z najzaujímavejších filmov. V kinematografii nemám vyhradený štýl. Pozriem si skutočne skoro čo sa mi na oko zdá zaujímavé a podobné témam, ktoré ma bavia. 
 Tento film som s počiatku chcela vidieť iba preto, že sa tam objavuje môj obľúbenec- gitarista Jimmy Page (Led Zeppelin).
Toto dielo má na svedomí Taliansky režisér Michelangelo Antonioni. 
Je to ďalšia autorská úvaha o osamelosti človeka v súčasnom svete. 
Príbeh o človeku, ktorý objaví vraždu a pokúša sa odhaliť pravdu, ktorá mu stále uniká. 
Scenár výstižné zobrazil Londýn polovice 60. rokov, ale jeho obraz je len pozadím pre čudný príbeh plný znechutenia a duševnej prázdnoty moderného človeka,  a falošnosti vo vzťahu človek verzus svet.
Ak sa zameriate na detail filmu, všimnete si typickú farebnú módu, dizajn a celkovo duch tejto skvelej dekády, rebélie adolescentov a počiatky subkultúr.
 Objaví sa tam už spomínaný Page a to s kapelou Yardbirds ešte v zložení aj s Jeffom Beckom.
Odporúčam hlavne retro maniakom :) K filmu sa vraciam často. 
 Aj napriek tomu, že  dialógy sa tam objavujú minimálne, je dej pútavý a pomerne napínavý .